24 okt. 2009

Båt åkning

Imorse krälade jag upp till mattes ansikte och väckte henne vid 09.37, det är det var dax att göra sej klar för kurs. Idag var det näst sista gången på kursen :-(
va fasiken ska vi hitta på sen på lördags förmiddagar? 
Vi hade jättekul, bland annat tränade vi hoppning. I början ville jag inte alls, jag tyckte det va värdelöst kunnande. Men sen lånade matte en jätterolig pipleksak o då kom jag på hur kul det var att hoppa över grejjer :-) o jag va bra på det oxå (såklart).
Efter kursen åkte vi till morfar och skulle hjälpas åt att ta upp båten, vi började med att ta en liten tur med den. Det är ju faktiskt bara husse och Patrik som har åkt i båten tidigare.
Morfar matte och jag tyckte det va spännande, det var en jättebra båt. När vi skulle ta upp båten assisterade jag i form av att jaga allt och alla och dra i alla snören och rep jag hittade. Efter det var jag väääääldigt trött.

När jag hade sovit färdigt tränade/visade matte och jag lite fix och trix. Vi började med att "klättra", då klättrar jag upp på mattes ben upp i knät, superenkelt. Sen utökade vi showen med att jag hoppade upp i mattes knä, det va lite knixigare jag klarade det galant.
Vem som helst fattar ju att det är riktigt coooolt och motiverande att hoppa upp i mattes knä, man kan ju pussas och gosa + att man får GODIS för att man va duktig :-).... plättlätt
Nu fattar ni nog hur duktig och stor jag har blivit.
Nu ska vi ut på prommis.....
Imorgon kommer Götzi hit på besök sa husse..... lite läskigt..... vi har bara träffats EN gång när jag var ca  9-10 veckor, då var vi ute. Hoppas han e snäll.
hörs imorgon då