23 okt. 2009

fy va tråkigt det är att JOBBA

Idag stack vi till Kallhäll och fixade i trädgården. Matte krattade, krattade och sen krattade hon också....
I FLERA TIMMAR.... fyyyy va tråkigt det var.
I början busade vi med pinnar som skulle krattas upp, men efter ca 1000 olika pinnar fattar ju vem som helst att det inte är kul.
Det roligaste idag var när vi landade i åkersberga och matte skulle köpa ny mat till mej på Zoo äffären, jag följde såååååklart med ( de e ju mina polare som jobbar där, jag känner dom bla. Rositas "syrra" jobbar där ).
När matte hämtade käket så kollade jag in ALLA leksaker (inklusive provlekte med dom) och allt godis. Det va en ny i personalen, en vaken rackare..... hon såg när jag kollade in en KORG FULL med GRISÖRON.... jag borde bitit henne i benet eller nåt, Jag va ju i himmelriket och hon STOPPADE mej.
Jag fick iallafall lördagsgodis och månadspengsleksak (nytt påfund här hemma)
Jag e supernöjd.....
TJIHOOOOOO imorgon bär det av på kurs igen bland alla polare :-)
natti natti