19 okt. 2009

En slapp slödag med klippning

Jobba jobba jobba, promenerade hem på lunchen. På eftermiddagen blev jag lämnad ensam med husse alltså UTAN matte... hon stack och handlade middag, taskigt.
Jag blev så lycklig när hon kom hem, sen blev jag dubbelt-lycklig när hon hade köpt med sej KÖTTFÄRS, mums filibabba.
Medan matte lagade mat tränade hon och jag lite lydnad (såkallat dubbelarbete) gissa vad jag fick som belöningsgodis MUMS.. :-)
Jag var JÄTTE DUKTIG och ville bara öva och öva hela tiden, jag visade snabbt att jag hajjade hur man skulle göra, mycke gottis blev det :-)
Efter maten fick matte för sej att klippa tassar, nos och rumpan :-( men det var GANSKA okej den här gången, jag fick god belöning under tiden. När vi va klara fick jag ett gristryne som jag hade SUPERDUPER SKOJ med.

1. utskällning av tryne
   man kan låtsas att man inte ser föremålet
   för ett effektfullare attackmönster

2. Påbörjad ATTACK-FINT åt vänster


3. ATTACK,
   snabb höger jabb med dribbelfint
   attack med högerknä
   snabbt följd av vänster knä
   golvet skakar, grannarna vaknar


4. Efter en kraftig höger och vänsterkrok flög
   föremålet (trynet låter inte så kaxigt, alltså  förmålet) under
   fotpallen. Jag klappar till pallen med en hård
  vänsterkrok.


Glöm allt jag babbalat om, Hampus kom hem. Jag ändrade taktik direkt.... Jag hittade ett levande "tryne" att attackera, jihoooo. De e superduper bra att hoppa upp på honom så han välter och sen kan man klättra upp på honom och äta på hans näsa.

Nu när Hampus e rentvättad tänkte jag gå och lägga mej.....
natt natt