18 okt. 2009

Lördag & Söndag

Jahaja, nu har matte varit slö igen...... Okej lördagen började med att vi stack på kurs. När vi kom fram började det regna, på med regnkläder till både matte och mej.
Det hjälpte inte alls kan jag säga.
Man var måttligt intresserad av att sammarbeta eller lära sej något.
Efter en timme (ord.är två timmar) så avbröt vi kursen. Ingen av oss hundar (allra minst jag) ville lära/göra någonting. Vi kunde ju inte ens ta ögonkontakt för då blev ögonen fulla med vatten.
Väl inne i bilen tog Matte av mej täcket och satte på "rump-värmen" i mitt säte, himla skönt, jag ville inte gå ur bilen när vi kom hem.
När det hade slutat regna tog vi en prommis i hacksta spåret (som vanligt). Jag satt och fluktade en hel del ut genom fönstret på min nya "grädd-hylla"

Jag träffade ÄNTLIGEN min vackra ROSITA, wow..... en spansk primadonna :-)

man kan ju bli käääär för mindre. Hon var lite vimsig fortfarande efter sina flygpiller men imorgon kanske vi får busa ordentligt :-) Husse och Matte lämnade mej ensam med barnen och gick på fest = taskigt. Jag tror fortfarande att jag e bra på att gå på fest.
gonatt

SÖNDAG
När jag hade pussat matte färdigt och brottats i sängen ett tag så gick vi upp och åt frukost. Sen tog vi bilen och hämtade Erika (såklart) sen upp till spåret. När vi kom dit plockade matte fram STAVAR till henne och Erika. Jag höll på att smälla av. Jag skällde ut dom och försökte bita i stavarna men det hjälpte inte alls. Sen hittade jag 2 tanter som också hade stavar så jag skällde ut dom också. Då visar det sej att den ena kom ihåg mej från igår..... man e typ KÄNDIS... eller iallafall "hacksta spåret kändis"  :-)
Men det går utför för mej, jag kan inte ens skrämma tanterna i spåret som går med stavar.....
hur ska detta sluta.
Jaja, när jag kom från promenaden busade jag lite med Rosita, jag bet och slet i henne.
Sen la sej matte i soffan och läste sin bok och jag vaktade trädgård och gata.....


vi tog det lugt och softade resten av dagen.
tjingeling ses imorgon, kramiz