17 sep. 2009

Veterinärbesök igen

Ojojojojoj va det var synd om mej idag.....
Från början va det bra, vi jobbade hemma och jag tuggade på mitt "lilla" hund ben.
Vi tog en promenad och hämtade posten, de e kul. Halvvägs till centrum har jag lärt känna några gubbar som brukar hålla på i sina garage, dom gillar mej skarpt så vi brukar snacka lite... skönt med en liten paus i springandet :-) Dom kallar mej blodhunden :-) Manligt....
Vid 2-tiden stack morsan och jag iväg med bilen, när vi stannade tyckte jag att det var något bekant med stället men jag kunde inte sätta tassen på varför jag kännde igen mej.... hmmmmm
Ja ja, vi gick in och träffade en supersnäll tjej. Hon började med att väga mej, 2 kilo.... cool. Sen fick jag hoppa upp på en hög bänk OCH DÅ SLOG DET MEJ...... jä...ar det här kommer göra ont.
Jag försökte krypa in och gömma mej i mattes tröja men det gick inte.... (det gick förvisso väldigt snabbt, men jag skrek ändå, som man bör göra). Matte sammarbetar med dom på nåt konstigt sätt.....
Sen tog vi iallafall en liten skogspromenad innan vi stack hem.
När Hampus kom hem från skolan så vi tog en brottningsmatch i soffan
Behöver jag tala om att jag vann :-)
Jag va ute och busade en stund på baksidan och hittade en gammal disktrasa som jag försökte ta in till min trofeé hylla, men matte stog som en stoppkloss på översta trappsteget och sa NEJ....
Alltså, matte skärp dej..... tramp tramp...... 
Matte stack iväg med Erika och tränade, taskigt tycker jag...... Jag e nog jättebra på att träna :-) och borde få följa med.
Efter träningen tog hon på MEJ ett blinkande-reflex sele, HAAAALÅÅÅÅ personalen.....
Hon hade riktig otur när hon tänkte..... jag genomförde en protestpromenad...
Med andra ord jag varken kissade eller något annat, jag gick knappt framåt heller för den delen.....
Nu e det slummerläge i soffan :-)
tjolahooooosan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar