13 sep. 2009

Massor med nya leksaker

Idag va Matte och jag trötta. Klockan 11.04 vaknade matte och då väckte hon mej också (taskigt) jag hade inte sovit klart. Jag hade beslag-tagit HELA husses säng. ååååååå va mysigt det va, Matte och jag i hela sängen, pusskalas..... Efter vi hade ätit frukost stack vi upp till centrum och träffade Mita. Vi 3 skulle gå på Berga marknaden, dom skulle shoppa och jag skulle "socialtränas" va det nu betyder :-) .... Mer social än mej får man ju leta efter.
(serierna kommer från svenska kennelklubbens tidning)

Allt gick åt pipsvängen med planeringen..... Eftersom jag e såååå söööööt (som ni vet) så kunde dom bara gå ca 3 steg innan det kom nån som ville klappa, känna, krama, prata och kela..... Så med facit i hand var det Matte och Mita som social tränades :-) jag följde med och JAG shoppade :-) jag fick 5 nya leksaker och ett reflex koppel. Matte skulle in på systemet en sväng och då lämnade hon mej och Mita utanför centrum :-O ... Nog för att jag gillar Mita men det finns ju gränser i hur man beter sej mot mej. Så jag grinade HÖGT och ljudligt, så Mita var ju tvungen att gosa med mej. Mysigt som fasen men man ska visa var skåpet ska stå iallafall tycker jag :-).



Sen skildes vi åt och matte och jag kvistade hemmåt. När vi kom en bit på väg hem fick jag en av leksakerna, en pippi långstrump docka. Den bar jag hela vägen hem i ett rasande tempo......

När vi kom hem fick jag hämta min saker i köket en efter en, gissa var jag stack med dom...........?
RÄTT, raka vägen till trofee hyllan :-) Jag fickPippi, en krokodil, tygboll m bitsnöre och en smile kudde med pip i..... SUPERSKOJJIGA grejjer.... Krokodilen fick jag upp i soffan, världsklass.......
MEN, pippi va bästsuperduperbra att ta tag i håret och ssssskkkkkaakkkka.
Lite senare på eftermiddagen märkte jag på matte att det va nåt skumt i görningen. Gissa om jag slog på STORA bevakningen..... Hon kunde inte ens gå på toa utan att jag va me :-)
Men kl 18,30 stack hon trots min bevakning..... fattar ingenting. Hon skulle på tjejmiddag.... HALÅÅÅÅ jag då, alla brudar gillar mej ju..... Hon hade otur när hon tänkte.
Hon kom hem vid 2 tiden på natten, jag va så trött att jag knappt orkade snacka med henne. Hon fick en liten puss se somnade jag om, dödstrött, men jag tar igen det imorgon :-) Imorgon ska jag nog klistra fast mej på hennes byxor, för att vara säker.
Husse kan man inte lita på, han skvallrar.......
Jag kissade inne ca 4 gånger TROTS att den hemmavarande personalen gick ut med mej och skötte sej i sitt ansvar som hundvakt.....

Dagen avslutas med en liten serie igen från kennelklubbens tidning....

puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar