19 sep. 2009

Klippning och båtfolk


Tjolahoooo hade jag gärna sagt om inte det vore för att min dag började lite konstigt..... Matte fick för sej att jag skulle klippas igen :-O det va ju inte så länge sen, men hon hävdar BESTÄMT att jag behöver det....

Hon rustade sej upp över öronen med maskiner o grejjer, sen åkte jag upp på bordet *gulp* (gulp sa nog både matte o jag) Ja gjorde en snabb överläggning med mej själv, Ska jag gör det smidigt för matte eller ska hon få ett rent He.....te..... hmmmmmm

OKEJ DÅ, för den här gången..... jag e snäll och som vanligt VÄRLDENS BÄSTA HUND..... Man vill ju va snygg när man träffar brudarna på kursen imorgon :-)



Jag tycker det är liiiiite läskigt (matte oxå) att bli klippt vid ögonen och öronen.


För att inte tala om att bli klippt i nacken.... DÅ e det KRIG......  men halsen e okej

Kan inte säga annat än att man blev snygg,,
Efter klippningen va klar kom morbror Patrik hit, jag känner han inte så väl men jag lärde mej att han har problem med skosnörena. Jag stöttade honom och hjälpte honom att knyta :-)
Vi stack till Dyviks marina tillsammans och hämtade Morfars båt, JIPPI vilken grej. Supernice. Husse och jag invigde bästa solplatsen...

Matte och jag fixa runt med allt möjligt, jag hittade såklart massa trevliga människor att snacka med.

Matte och jag tog bilen hem och husse och Patrik tog båten.
när vi hade låst fast den enligt konstens alla regler hemma hos morfar stack husse, matte och jag ut på en cykeltur....

Det va faktiskt jättemysigt, det bästa var när man mötte STORA hundar.... för då va jag STÖRRE.... jag bröstade upp mej och visade det tydligt när vi cyklade förbi.
Det enda som va lite läbbigt va i nerförsbackarna när min öron fladdrar :-) sen blåser det massor i näsan, och när man ska nysa blir det superläbbigt :-) förutom det är det kalasmajsigt, ibland får man godis under färden :-)

Senare på kvällen, efter maten, stack vi till centrum och mötte Erika. Hon och matte har kännt varandra jättelänge. Hon är en av mina beundrare..... Jag har inte träffat henne tidigare men en sak e säker, hon e "super duper shyrrans" och hon gillar mej skarpt.... såklart. Hon tyckte jag va liten ? VA, jag e ju störst starkast och bäst, hon behöver tydligen glasögon :-).
Matte fick en hälsning via mailen från en släkting, som jag visat kort på tidigare, Götzi. Han e riktigt cool när han sitter och vaktar sin gata.... Jag måste oxå fixa en så plats.....  
tjillevipsen, imorgon ska jag på kurs....... ses imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar