16 sep. 2009

Arbetsdag med fotbollsavslutning

Idag vaknade jag på mattes mage, myyyyyysigt som fasen :-) Vi stack till Kallhäll och jobbade som galningar.  
Det blev dax att åka och handla material, då passade vi på att slinka in på en JÄTTEFIN Zoo affär i barkarby "jurassic zoo" (granne med Jula). Matte köpte mat till mej medan jag kollade in lådorna som stog på golvet, Jag hittade ett litet hundben 
Och det man hittar och smakar på måste man ju få..... har jag hört :-) matte tog iallafall hem det åt mej.... det va rätt tungt så jag springer inte iväg med det direkt :-)
När vi hade handlat fick matte och husse för sej att dom behövde äta lite. så dom stannade vid MAX i barkarby, det var okej, men dom LÄMNADE MEJ ENSAM kvar i bilen.
Jag trodde inte det va sant, hur kan dom, hjäääääälp, man blir häpen, stum av förundran hur matte kan komma på en så URBOTA KORKAD idé....
Vad gör jag då ?cJO det enda raka, det självklara..... Efter att ha flängt fram och tillbaka MASSOR mellan sätena för att verkligen kolla att det är sant, och det var det, såååååå
Kissade jag på sätet..... JAPP, smart va.
Man ska inte käfta med mej, jag kan hämnas snabbare än blixten.
Blev väl egentligen liiiiiite tokigt för det va husse som blev blöt i häcken, men även solen har fläckar har jag hört :-) nästa gång tar jag förarsätet där matte sitter.... det har var bara en första varning.....
Behöver jag tala om att jag satt i mattes knä hela vägen hem.... man vill ju inte bli blöt ;-)
Dom snackade rätt mycke om att jag behövde träna på att vara själv, fattar inte riktigt hur dom tänker.... det va väl inte så himla svårt att förstå min lilla varning ?
När vi kom hem va jag rätt trött men nån hade placerat fotbollen mitt i min väg...
så jag blev tvungen att lira lite, det börjar bli skoj och spela fotboll. Ända problemet (enligt matte) är att jag skäller på den hela tiden. Men eftersom jag kan skälla måste jag ju göra det nån gång..... 
sen körde jag ett litet sprinter rejs mellan blommor, matte och fotbollen
man ser ju rätt cool ut då, eller hur..... våga inte säga nåt annat.... jag kan komma och hemsöka din bil om du kommer med osanning :-)
Jag körde även med en liten grävning mellan utsparkarna
det resultatet var inte så himla bra.... jag e ju såklart väääääldigt bra på att gräva (de va inte det) men ALL jord och en del gräs fastnade i "undergomen" och det var STÖRT OMÖJLIGT att få bort det själv...
det va bara att krypa till matte och be om hjälp, löjligt (klicka på bilden får du se)......
löjligt men sant.
Vid 22.40-tiden när alla va trötta och längtade till sina sängar var jag exakt TVÄRTOM....
Jag e SUPERDUPER BUSIG.....
Nu har jag har tagit den ena leksaken efter den andra burit fram dom till matte, visat dom för henne i ett tappert försökt att få henne att hajja att det är bus-tajm, men icke.... till slut kröp husse ner på alla fyra och busade med lite suckande och gäspande läte.
GO´NATT, men jag tänker va vaken ett tag till :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar