13 sep. 2009

Basket dagen med STORT B....

Idag har min matte inte kunnat gå ett enda steg utan att jag har bevakat det som en höööööök.
Klockan 9 gick vi på en prommis med Hampe till basketsamlingen.
Jag fortsatte vara matte hack i häl..... Efter frukosten stack vi med syrran till bergamarknaden, hon hade sett gitarr böcker. Vi köpte 2 stycken.
Hampus ringde och berättade att dom vunnit sin match i morse och den vid lunchen. På morgon-matchen (mot blackeberg) dom gjorde ett ENORMT spel, jag e så ledsen att vi inte såg den den var visst outstanding. Matte och jag bestämde oss för att åka och kolla på matchen som spelas 16,00 i Åkeshov. Matte tog en fika och jag låg i soffan och kollade om dom råååååkade tappa nåt, det blev en nit-lott för min del.
Jag fick tillbaka mitt grisöra, MUMS.... dom kan ha sina pistage bullar så länge dom inte rör mitt grisöra, jag tänker inte heller dela med mej... HA...... mumsfilibabbbbbba

Dax för en liten serie, jag börjar tro att matte tänker på mej när hon ser dom här serierna :-)


Vi stack till baskethallen, gissa om jag e en himla bra maskot? JAPP.... alla gillar mej i laget OCH alla andra åskådare och domare oxå. Självklart vann hampus lag igen, men attans va spännande det var, dom vann med ETT poäng........ Jag satt i min väska och gnagde på mitt grisöra, men när det blev hets i publiken så tyckte jag det blev lite läbbigt... Matte såg att jag blev lite skraj tog hon upp mej i famnen, vi kollade tillsammans på matchen. Jag var väldigt trött, på vägen hem och sov jag hela vägen. Gissa vem som var vääääldigt pigg och hade massor med energi när vi kom hem :-) .... RÄTT, jag...
Efter att ha kollat igenom hela artilleriet av leksaker blev det bla. en fight med dammvippan, (matte filmade)


Jag hade flera stycken rejs runt i huset...... Matte hade ett get-öga på mej hela tiden och trodde jag gjorde något lurt, inget skoj får man ha tydligen :-)
uups jag somnade mitt i allt bus :-)
bus bus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar