24 aug. 2009

Jobbardag i solskenet

Vilket härligt väder, jag har busat, myst, lekt och haft en superbra dag.
Matte och jag varit på kontoret och jobbat idag.
Jag startade min arbetsdag med att vila :-) skönt att starta så tycker jag.
Efter vilopausen lurade jag ut matte, jag hade sett en hel del kul grejjer i trädgården
häromdagen.


Bland annat hade jag sett Vass, Sjöfåglar, Fiskar OCH en GRODA..... Se på kortet, jag har just skällt ut honom efter noter.
Han blev helt som "förstenad" HA där fick han.....
Jag snackade lite med grodan efter ett tag, vi e sams nu :-) Han va ganska snäll..... och tråkig
Sen stack jag ut på bryggan och kollade in sjöfåglarna och fiskarna i vattnet......
Fåglarna....hmmm... fegt att sätt ut dom i vattnet.
Det var lite i det marigaste laget att jaga dom :-(
Jag var inte badsugen just idag så dom fick va ifred.





Det fanns massor med skojiga grejjer att utforska, husse säger att jag e som en katt ibland....
Sagt och gjort, jag sprang ut (när matte hade börjat jobba igen) och hittade lite olika trofeer som jag glatt slängde på mattan inne på kontoret så matte kunde se hur duktig jag är :-)
Matte håller numera med husse om att jag e lite kattlik :-)
När vi kom hem hjälpte jag matte att byta överdrag på soffkuddarna, hon lät sådär otacksam IGEN.....
Matte stack iväg en sväng till gymmet med Erika på kvällen (dom var jätteduktiga *fniss*), då träffade hon "min polare" Zeke (som jag berättade om häromdagen) och idag kom hon på att ta kort på honom....
Han e VÄÄÄÄLDIGT stor, han står och "kelar" med Erika.....


När matte kom hem var jag sådär härligt "spetälsk" så hon fick sej ett extra gympass med mej. Jag kom förresten på att banan är jättegott.

Nu ska jag sova, så jag orkar busa imorgon

Natti Natti

2 kommentarer:

  1. Herregud vad du är flitig på att blogga Annika!! Du slår ju mig med hästlängder :O)Vad DUKTIG du är som gett dig i kast med klippmaskinen!! BRAVO!!!!! Här är det lugna gatan just nu, Asta är i väg i 1 v, hämtar tillbaka henne på lördag. Då blir det fullt ös medvetslös igen! PRECIS SOM DET SKA VARA!!!!
    Klia lillprinsen från oss!!

    Häls. Åsa

    SvaraRadera
  2. hahahaha Det kallas nyhetens behag.Har aldrig bloggat förut, nu har jag ju något skoj och skriva om :-)
    Det där med att klippa nosen var ingen höjdare :-) JAg ska jaga rätt på vilden och klia o pussa honom från er.
    sköt om er

    SvaraRadera