29 aug. 2009

En aktiv dag

Tjolahopp alla polare, idag har det varit fullt ös.
Startade med att (som vanligt) gå upp FÖÖÖÖR tidigt på morgonen.
Matte och jag stack till kontoret en stund sen fortsatte matte att jobba hemma.
Lite senare på dagen tog vi med oss Hampus ut i skogen, TJOOOOOOO va skojsigt.
Jag älskar att vara i skogen.


Men det finns fortfarande föööör stora grejjer i skogen.







Jag sprang, hoppade och flängde runt som en vilde.

Här e ett kort på snygga mej och min snygga brorsa. Han e jätte- skoj.





matte och jag, hon bara pussas hela tiden. jag e typ "jätte-älskad"......



Kolla vad vi hittade, vilken tur att matte hade med sej 2 små påsar. När jag kom hem var jag blå på tungan av alla blåbär som jag har plockat och ätit, supergott....


Jag var trött som attan när jag kom hem. Matte fotade mej (som vanligt)

Detta är skillnaden... På 3 veckor har jag växt till mej.
Alla säger att jag har blivit såååååå stor, här är beviset :-)


När jag hade vaknat till och orkade röra på mej igen märkte jag att Husse behövde hjälp. Han hade smutsat ner sin cyckel, gissa vem som fick lov att bistå med en hjälpande tass....
RÄTT Gissat, JAG.
Jag tog alla trasor och svampar så fort han släppte dom, jag försökte ta in dom till min trofé samling i vardagsrummet men halva personalstyrkan stog på trappen och vaktade/stoppade mej så jag nöjde mej med att släpa runt dom på gräset och bita i dom :-)













Husse och matte har 2 kompisar som e super roliga, Mita & Rolle. Dom kom och hälsade på och åt blåbärspaj med oss, dom e helt DÖ-KÄRA i mej och det passar mej utmärkt :-) Det är nästan så man tror att dom ska typ kidnappa mej eller äta upp mej :-)
Så klockan mitt i natten när dom skulle gå hem fick Rolle för sej att han skulle ha PUSS KALAS med mej, jag va mäkta imponerad.... Men jag mös iallafall. Men nästa gång jag ser han ska han nog få ett bett i nån tå eller nåt.
slummer slummer, go´natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar