25 aug. 2009

Bus i Blåbärsskogen

Jag kämpade mej ur sängen vid 7-tiden, personalen envisades med att gå upp.

Jag tog en snabb-kiss ute och sen gick jag in o la mej igen, det finns ju gränser hur tidigt man går upp på morgonen :-)

När jag väl vaknat till så såg jag mattes nyförvärv.... en hundkoja till mej påstods det.... jag ska sitta i den så jag åker säkert i bilen.

Så jag attakerade den, försökte välta den och äta upp den.....

Okej..... flytta på den gick bra (efter ett tag) det där med att välta och äta upp får vi ta senare, jag får nog ta till hjälp.....

Matte och jag jobbade en stund på kontoret, jag snackade lite med bruden som bor granne med kontoret, Nelly heter hon. Vi snackar oftast genom staketet, hon e rätt stor (tar kort imorgon).



Lite senare på dagen fick matte ett infall med
något som hon kallade skogspromenad,
VILKA GODA BLÅBÄR det fanns i skogen.
Jag kom på hur man plockar, MUMS....



MEN, jag undrar vad man tänkte med när man skapade världen..... allt e ju så förbaskat STORT.
ormbunkar var bra, där går man under blasten, blåbärsriset var superjobbigt.
Men det var JÄTTKUL i skogen, jag hoppade och busade massor.

Efter maten tog hela personalstyrkan GLASS, gissa 3 gånger om jag tyckte det va gott.....
SUPER-DUPER-GOTT. Men dom va snåla på att bjussa, fyyyyy va taskigt

Och som tack för det brottade jag ner syrran och bet och tvättade henne.

Brorsan har blivit sjuk så honom behandlar vi som en spetälsk (han får igen för alla gånger han sagt att jag e spetälsk)
Jag pussar honom när han e frisk igen.



Näe, nu börjar det dra ihop sej till en brottningsmatch med kudden
go´natt sussegott

1 kommentar:

  1. Hej.Vilka härliga bilder!Han verkar vara en helt underbar liten kille.Hoppas att vi ses igen på någon pudel promenad.Ha en trevlig helg!Carina och Trixie (svart toytik,vi träffades på sep promenaden och satt och pratade en stund vid fikat)

    SvaraRadera