30 aug. 2009

Wira Bruk

Tjolahoppsan hejsan,

Efter första morgon turen (vid 7-tiden) försökte husse lägga mej i min korg *HA*, han e helt från vettet...... Jag VET minsan var jag får ligga på morgonen....
Och jag gav mej INTE förrän han lyfte upp mej :-), mej lurar man inte så lätt..... Jag kan gnälla HÖGT Om jag bara vill :-)

Sen vaknade jag rätt sent (igen), efter frukosten hjälpte jag personalen med lite nytto-grejjer.
Jag assisterade te.x med dammsugningen, det var rätt läbbigt men jag var duktig iallafall.
Sen tog jag hade om pappers sorteringen, tyckte nog att matte hade slarvat lite väl mycket.



Matte slängde upp mej på bordet och klippte mej lite idag, suck..... Det värsta var att hon hittade 2 fästingar på ögonbrynet. Vi måste köpa en fästing borttagare sen och ta bort dom....




Sen fixade jag lite dammning. Dammvippan var ENORMT rolig, jag la mej även och tog en tupplur på den så ingen kunde sno den ifrån mej.



Husse skulle ut och cykla, då hade han problem med kläderna..... även där assisterade jag.














Matte och jag stack till mormor och Helge en sväng och hälsade på. På väg hem därifrån ringde husse och ville bli hämtad i Wira Bruk. Han hade cyklat roslagsleden, det var tydligen rätt jobbigt.


Matte och jag stack dit och hämtade honom, innan vi åkte hem därifrån passade vi på att kolla runt och fika.

Jag charmade som vanligt ALLA
Här e jag utanför Konstsmide butiken.







Vi gick över "forsen" och då tappade husse sin handske som jag passade på att hjälpa honom med.


Jag hittade en lite sjö fylld med näckrosblad, jag var lite sugen på att hoppa i men ändrade mej i sista stund. Jag har väääääääldigt mycket spring i benen :-)
Sen ÄNTLIGEN hittade jag något som var skapat i rätt format :-) inte så himla stort
Ett hus :-).
Men för att ta mej dit trampade jag lite fel och försvann ner i ett "krondike"
gissa vilka som garvade då.....




Sen rullade jag runt i gräset och mös.



Vi åkte och köpte en fästingborttagare på Ica som var jättebra, matte fick bort båda utan problem, PHU.... skönt.
Jag körde som vanligt ett race med Rosita innan det blev mörkt.

Näe, nu ska jag följa med matte ner i sängen och titta på TV, hoppas jag får ligga i sängen :-)

Håll tummarna för mej, Tjolahippsan hoppsan......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar