15 okt. 2009

Rabies vaccinering igen

Jobbade en stund, men det var så vackert väder så vi blev tvugna att ta en paus och gå ut och fota lite.









Senare på dagen tog matte och jag en liten prommis till Badholmen, och jag fick som vanligt agera modell :-)









Man e ju ganska snygg  :-)
När vi var på väg därifrån kom det en bil, ur hoppar 2 pudel polare. Den ena var en liten (småtjock) grinig svart toy pudel tant, den andra var en 1 årig rödhårig snygging vid namn Elsa. 

Elsa och jag rejsade som fasen. griniga tanten stog bara och väntade på godis :-)
När vi gick därifrån blev jag överfallen/attakerad av grannhunden Nelly och hennes polare, en boxer. Matte trodde dom hade ihjäl mej. Jag skrek som en stucken gris, jag var livrädd.
Jävla SKITHUNDAR..... ägarna hade INGEN koll på dom, jag gick lungt vid mattes sida och helt plötsligt blir jag JAGAD och attakerad av 2 DÅRAR.
Vi väntade en stund inne på kontoret för matte trodde att ägaren till Nelly skulle komma och be om ursäkt, men icke. Jaja, nog om det, vissa har väldigt dålig stil.
Sen stack matte och jag till vetrinären och jag fick min 2:a rabies spruta, nu ska jag vänta 120 dagar innan jag tar ett blodprov. Om det provet visar att vaccinet bitit på mej kommer dom att utfärda ett pass till mej.
Sen blev det en skön promenad i det vackra vädret i hackstaspåret.
Gonatt-Kram, se upp för dåraktiga hundar