27 sep. 2009

Pudelprommis vid Rösjön i Täby

Jihooooo idag packade matte ryggsäcken med fika till oss båda, sånt gillar jag.
Undrar vad som komma skall...... Vi tog bilen till Täby, och körde till slutet av rösjövägen.
Där fanns det några "släktingar" till mej. Jag skyndade mej ur bilen och stack och hälsade, man e ju artig :-)
Men det fortsatte att hagla in personal och släktingar på löpande band.....
Tjejen som böjer sej ner och klappar mej va JÄTTESNÄLL, hon gav mej godis, klappade mej och höll mej i famnen och gosade. Supermysigt.... hon ville kidnappa mej, då blev matte ororlig :-) matte skulle inte klara sej utan mej ju :-)

Herregud, det här blir stressigt……

Efter ett tag gav jag upp, jag tappade kontrollen. Det fanns iallafall MASSOR med bruna "släktingar". Närmast på kortet ovan ser ni Bruno, han var helt begeistrad i mej, släppte mej inte med blicken en sekund hans matte tyckte synd om mej….. själv förstår jag honom :-) jag hade oxå hållt koll på mej :-)

Det här var precis hur roligt som helst, det fanns några som var stora och lite läbbiga men dom var supersnälla. Jag radar upp lite bilder nu så får ni ett axplock av vad som fotades. Vill du se fler kort kan du klicka på "view my gallery" där finns foton från pudelpromenaden och min valpkurs igår

Jag tror att det var ca 40-45 pudlar idag, och nästan dubbelt antal människor.


Här e det FIKATAJM, och BUSTAJM för oss :-)

Jag somnade efter ca 200 meter i bilen. När vi kom hem tog jag en snabbkiss i rabatten och sen gick jag in och la mej på favoritfilten i soffan...

Jag sov som en klubbad säl i ca 2 timmar.
Sen hamnade jag i badet, fattade inte riktigt hur det gick till men jag orkade inte streta emot :-) Det var rätt mysigt att bara vara i mattes famn och bli ompysslad...
Resten av dagen var jag rätt stillsam och gjorde bara små kort bus anfall. Jag stack upp några gånger på övervåningen och snodde lite saker från Hampus och Nattas rum.
men nu sitter jag i soffan och försöker få matte att komma så vi kan GOSA....
mys pys gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar