18 aug. 2009

Vecka 1 avklarad

När den första veckan är avklarad, har det varit mycket bus med min tjej Rosita.





Sen kom även och min farfars hund Götzi på besök, han var lite läskig, jag fick inte göra som jag ville och det är ju läskigt :-). Men han var snäll, han fick låna min boll och min husse och hade jätteskoj så det gick bra.

Personalen är väldigt lättlurade har jag kommit på, dom lägger sej på alla fyra så fort jag drar igång propellern (svansen) eller bara ser så där oooootroligt söt ut :-)

Det västa som hände var att matte (Annika) hade blivit "varm i kläderna" ang. sitt hundägande
och fick för sej att BADA MEJ...... hallåååååå personalen, det är INTE SKOJ......
Jag var så besviken. och som om det inte var nog så plockar hon
fram en HÅRFÖN... förnedrande.

så fort dom hade hjälpts åt (för jag gjorde motstånd) att torka mej


släppte dom ut mej för att pinka lite *HAHAHAHA* vilken tabbe, gissa om jag SNABBT hittade den leriga delen av rabatten :-O


Efter allt jobb med bad, föning, borstning osv blev jag så trött, jag stupade på min härliga filt

Senare på på eftermiddagen stog Rosita på baksidan och ropade på mej. Jag såg till att personalen tog ner mej för trappan så jag kunde röja lite med henne. Attans va kul vi har. Våra matte står och gapflabbar


Efter ett rejs med Rosita så är jag rätt trött. Jag brukar sova i 2 timmar och efter det kallar matte mej "spetälskan" för då har jag fått upp ångan igen och blir mer vild än tam :-)

Min familj tycker det är jättekul :-O.... Oftast så hittar jag några tår att bita tag i, det får oftast fart på dom och ALL deras uppmärksamhet vänds till mej :-) .

Igår kom jag också på att jag kan skälla på dom när dom inte sköter sej :-).

Idag hörde jag min matte säga till husse att hon börjar se fram emot något som hon kallades "valp & grundlydnad" vet inte säkert , men jag tror att jag ska med på det..... hm kan de va skoj?

undrar vad man kan lära sej för bus där......
Näe nu måste matte hjälpa min "lill matte" för jag har satt tänderna i hennes hår, tår och kläder om vartannat. Det enda hon säger är : AO, AJ, DET GÖR ONT, HÖRRU sen börjar det om igen :-) och jag har jätteskoj :-)

godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar