19 aug. 2009

Onsdagens upptåg

Idag har jag kommit på att personalen har bristande kunskaper i både trädgårdsarbete och hämtning av tidningen. Så jag har nu beslutat mej för att hjälpa dom med bland annat dessa två uppgifter.


Ni ska se deras rabatter...... herregud.

Jag gör som så att först nosar jag och kollar om det är ogräs eller inte.

Om det är ogräs låter jag det stå kvar växa och bli stort. MEN är det något planterat, då jäklar ska ni se, då blir det jobba av :-).....


Man tar växten mellan framtänderna och sen drar man för kung och fosterland så får man snart loss ALLA blad från rosen, sen är det bara att spotta, fräsa och på nästa.


Idag lyckades jag med konststycket att få loss en hel knippe rosor, typ en bukett :-)

Jag tror att jag gör ett bra jobb för matte och husse har slutat hindra mej, dom verkar ha gett upp. Jag tror faktiskt på allvar att dom tycker att jag är super duper duktig. Ibland när jag e så där härligt lat (det händer faktiskt) ligger jag i rabatten och orkar inte riktigt jobba så hårt, så då tar jag bara (dom planterade) kantväxterna.

Sen lurade dom mej att gå SJÄLV ner för trappan på framsidan, dom orkar tydligen inte bära mej ner. Man börjar ju bli stor och stark :-)

Men efter ett tag kom jag på att det var ju smidigt med "kan själv" syndromet. För så fort min tjej, Rosita, ropar kan jag ju utan hjälp sticka ut och röja lite med henne.

Sen kan man ju hoppas att det var någon klantig som gick hemmifrån sist, och att den glömde att stänga grinden. Idag var det ingen som glömde, attans oxå.....







Matte stack iväg en sväng och handlade, när hon kom hem hade hon JÄTTEGOTT godis till mej hoppas hon inte har glömt var hon handlade.




Sånt vill jag ha för HELA min månadspeng, för visst ska jag väl få månadspeng? det får ju alla andra....., jag jobbar ju dessutom, haaallllååååå....












Jag har busat med flera av familjemedlemmarna idag.

Husse lurade jag ner på gräset, han tog med sej kameran och den har ett vääääääldigt skojjigt "snöre" och bita i. Han gosade medan matte tog ett kort, sen attakerade jag henne.

Syrran "lill-matte" hon e den lugna, henne sitter man mest i knät hos.



Brorsan "lill-husse" han har en väldigt rolig longboard som man kan bita i hjulen på... snart ska jag lära mej att åka på den.


Jag var ute en sväng med Rosita idag också, jag fick jobba rätt bra för att få fart på henne. Men det gör inget tycker jag, det är rätt schysst att knaga på hennes bakben :-) sen kan man springa som i en tunnel under henne. Jag håller på att tränar upp mej för Agility övningar.....

Avslutningen på dagen var spännande, jag hamnade i en idrottshall som var fylld med bollar och människor som sa att jag va såååååå söööööt, gissa om jag mös.

Det var lill-husse Hampus som hade basket träning, det tråkiga var att matte höll i mej hela tiden. Jag försökte smita iväg och ta bollen men hon stoppade mej, hämden är ljuv..... :-)

I will be back :-) Jag ska bli deras MASKOT, det hörde jag flera av killarna (och tränaren) säga. Jag börjar träna med små bollar, jag fick en bra av mattes polare Helena




God natt & sov gott.

2 kommentarer:

  1. Hallå där!!!!

    Verkar som om "någon" håller er fullt sysselsatta??:O)Han, Bizze alltså, är ju bara underbart ljuvlig! Klia honom från gammelmatte m släkt!

    SvaraRadera
  2. Jo tack, nu har man o göra :-) helt underbar kille. Jag ska klia honom från dej, han har just stupat på filten så nu e det mysläge. Han hade enorm energi idag.

    SvaraRadera