20 aug. 2009

Jobbardag

Vilken dag......

Vaknade vid 5-tiden för att ta en snabb tur ut i trädgården, personalen är inte så jätteimponerad men det gör inget :-).



Jag har kommit på en sak som är jättebra med att vakna tidigt, nämligen att matte och husse är dödströtta och väldigt intresserade av att sova vidare.



Så efter en tur ute räcker det att jag gnäller en liten stund, och VIPS så plockar dom upp mej i sängen och jag ÄGER sängen och kan verkligen sträcka ut mej och ha det TOK-MYSIGT...
Det var bara ett problem med den här dagen, halva personalstyrkan skulle till SKOLAN..... Vad e det?

Det var INGEN som hade berättat det för mej, det känndes som om man blev tvingad upp i ottan, klockan var ju bara 7,30 när jag tvingades ur sängen.

När matte började försöka väcka mej så ålade jag mej lite gulligt upp mot kudden samtidigt som jag sträckte på mej, och hoppades att hon skulle ändra sej..... icke sa nicke. SUCK.

En annan sak vi inte heller hade diskuterat var att JAG skulle stå för väckningen av
"små-personalen", men med facit i handen så var det ju ganska kul att hoppa , bita och skutta runt på dom.

Sen stack alla och matte och jag kunde koppla av. Vid lunch stack vi och jobbade på mattes jobb, gissa vem som fick assistera?
rätt gissat..... JAG
Efter ca 10 minuters arbete kom en hund som bodde i huset, det var en liten "grej" som va jättefeg.....
Jag tog direkt övertaget och skrämde livet ur honom (han var ca 1 år) Men hade ingen aaaaaning om hur man busar som en riktig man :-) han försökte rymma men jag stoppade honom. Till slut tyckte han det var lite skoj (i ca 5-10 minuter). Sen stack han och jag fick återgå till att jobba.....


Efter det stack vi och shoppade lite, vi letade basket skor. Jag fick "åka väska" mellan bilresorna. Det var super bra, man hade ju världens koll på allt :-)

När vi kom hem var jag lite mer aktiv än en "duracel-kanin". Personalen sa "herregud" rätt ofta, men det var mest när jag bet i fötter eller drog i gardinerna.

Sen fick jag gå ut på en rätt lång (för mej) promenad, dom sa något om "går inte att ha i möblerade rum :-)" och det där med spetälska kom upp igen :-)

Gissa om jag hade tur, min tjej Rosita var ute..... Äntligen fick jag leka på riktigt.

Men efter ca 30 minuter hade hon tröttnat och gick hem.

Då fick jag rejsa igenom rabatterna några gånger, ett par varv sen flög jag upp för trappan. När dom öppnade ytterdörren informerade jag de flesta att jag var inne igen genom att nafsa lite i tårna bollade en stund med matte tills jag stupade på min filt.....

god natt & sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar