28 dec. 2009

aktiviteter


Idag stack matte o jag o jobbade en sväng. Vi hade lite att gå igenom m Morfar :-)
Det var en hel del snö på taket .....

Sen var det lite tråkig tid.

Matte köpte långfärds skidor idag.
Vi stack ut en provtur utanför. Jag tyckte det var AS-KUL att hoppa och jaga matte
men när hon försökte komma nära satte jag mej på tvären.
Det var i det läskigaste laget med stavar och grejjer :-)
Senare på kvällen stack matte, jag, Hampe och Jacob ut i pulkabacken.
Jag var vääääääääldigt skeptisk till den aktiviteten.
MEN, när jag jagade matte nerför backen i full fart så ramlade hon på
slutet och det var jäääääääätte kul :-))
Jag hoppade på henne och överöste henne med pussar.
Jag hajjade det roliga med pulka åkning :-)
När vi kom in hittade jag ingen perfekt leksak så jag la med i korgen och hade
kontrollen över alla mina grejjer (iallafall det jag inte redan slängt ut), smart va?
Jag hittade en juldekoration (inte en kula) som jag smulade sönder totalt,
matte var måttligt imponerad :-)
Jag e helt slut nu. natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar