20 dec. 2009

Julbord

Ännu en dag med snö som vräker ner. Det verkar aldrig ta slut uppe i himlen.
Jag tycker det är väääääääldigt kul att jaga snöflingorna.
Men idag var det väldigt stressigt att jaga flingorna, det var så himla många.
En annan sak som e bra med vintern är att dom, frivilligt, plockar in pinnar (ved)
som man kan bita i och leka med :-) de e poppis :-))
För övrigt kan jag tala om att Idag var det verkligen "skam på torra land"
Dom stack på sitt årliga julbord UTAN MEJ....
Varje år bjuder morfar alla på julbords på Vaxholms Hotell

Tyvärr "glömde" dom mej hemma.
Jag var jätteduktig när jag var ensam hemma.
Titta på den härliga "sillbåten"




















Efter att ha ätit oss tjocka och feta på den goda julmaten
åkte vi förbi ett hus i Svinninge som har en enorm
julbelysning varje år.

Även detta har blivit en tradition att göra på vägen till eller från julbordet.
 Nu ska matte och jag gå ut på en prommis och sen är det gosi natt natt.
Sov gott