22 dec. 2009

Julafton närmar sig

Med STORMSTEG och marken är VIT...... va hände :-)
Helt underbart.
Vi flängde runt lite m jobbgrejjer på dan. Jag fick en för tidig julklapp av matte










Jag trodde de va skoj o få paket....
Ska det va såna här julklappar vette tusan om jag vill ha några fler :-)
Efter maten klädde barnen julgranen, jag satt och väntade på att dom skulle
bli klara så jag oxå kunde hjälpa till :-)


















Sen kom det en kille och lämnade en begagnad spis till oss, vår gick sönder i förrgår :-(
Efter aktiv gnuggande och städande av den såg den riktigt trevlig ut.

Matte var lite nervös
när spisen gick sönder, med tanke på att vi ska vara 13 personer på julafton och matte fixar
all mat.....
Gäller att hålla sej nära köket m andra ord, det kan ju spillas och drällas en hel del :-)



Nu längtar jag till julmaten :-)