27 okt. 2009

Nattis till Göteborg

Tjena morsning,
Idag skulle Nattis sticka till sin polare Tilda i Göteborg, matte, jag och Hampus skjutsade in henne. Det var VÄÄÄÄLDIGT intressant på T-Centralen. Va mycke o lukta på, herrejessus.
När natta satt på tåget och vi hade fyllt hennes väska med godsaker att ha på tåget så åkte vi till mormor och fikade och grattade henne. Det var såååååå gott, massor av kakor och bullar.
Jag kan erkänna att jag va lite nervös att matte skulle lämna mej ensam med mommo o helge igen, men jag klarade mej :-)
På vägen hem stack vi in våra huvven på "himmelska Hundar" och idag var det ALLT annat än LUNGT. WOW va mycke hundar det finns i stan.
Jag hälsade på små hundar (ursäkta den skit dåliga kvaliteen på bilden) och STORA








En del va så stora så i början höll jag på att kissa på mej, men till slut gick jag runt och hälsade på alla...(Det va en hund som pinkade på matte jacka) stora som små. Jag fick en METZE Tallrik till lunch

Jag orkade inte äta upp allt så polaren vid bordet brevid (mastiffen) på bild här ovanför till höger, fick resterna. jäklar vilket tempo hon hade när hon åt. Det var ingen pippinett finsmakare där inte :-) Hon kan INTE ha kommit från Östermalm :-)
Efter det åkte vi hem så matte kunde jobba lite, det ringde ju hela tiden på hennes telefon.
Vid 5 tiden lämnade matte mej hemma med de andra och åkte in till stan på möte.
men jag saknade henne inte så himlars mycke den här gången :-)
MEN det va skönt när hon kom hem, nu e det
soooooov tajm